Parent
| |
Under construction
aanvullende informatie...
Hieronder volgen een drietal rassen voor het samenstellen van team. Er zijn
er uiteraard veel meer (High Elves, Goblins, Dwarfs, Chaos, etc.). Daaronder
staan een aantal standaard sterspelers. Ook hier zijn er veel meer van, te meer
daar deze ook tijdens leagues e.d. kunnen ontstaan uit 'normale' spelers.
In de laatste paragraaf staan enkele regels die een uitbreiding zijn op een
simple team, ondermeer met de aanvullingen van Death Zone
Aanvullende regels Teams
Een team bestaat normaal gesproken uit maximaal 16 spelers, waarvan er zich
11 op het veld mogen bevinden. Tot dusverre niets nieuws. Ook is aangegeven dat
sommige spelers bepaalde skills hebben en met name sterspelers bijzondere
eigenschappen hebben. Ook is aangegeven dat de 'echte speler' de titel Coach
heeft gekregen. En dat er bij het begin van een match (league) een budget van
1.000.000 goudstukken is.
Alle spelers moeten zijn aangegeven op het speelrooster. In geval van de
toegevoegde regels, gebruik het Deadzone rooster. Het verschil van het orginele
BloodBowl rooster en het DeathZone rooster is de toevoeging van:
| Teamrating |
| Treasury |
| Aantal assistent coaches (x 10.000) |
| Aantal Cheer leaders (x 10.000) |
| Aantal Apothecary (x 50.000) |
| Aantal Wizards (tovernaars) (x150.000) |
Bovendien zijn bij iedere speler de volgende aspecten meegenomen
| Inj |
| comp |
| td |
| int |
| cas |
| mvp |
| spp |
Op de achterkant van de sheet is een invulschema van de resultaten van het
team opgenomen (in een tabel met de kopjes Result, Opponent, Score, Casualties
for, Casualties against, Gate, Winning, Notes&Highlights)
Echter op deze basis ingredienten kunnen de volgende zaken worden toegevoegd:
| Additioneel personeel
| Assistent Coaches: belangrijk voor de kick-off gebeurtenissen: hoe
meer AC's, hoe groter de kans om 'brilliant coaching' te winnen. Iedere
assistent coach kost 10.000 gp. Iedere afzonderlijke AC moet een eigen
functie hebben en als zodanig vermeld staan op de achterkant van het
rooster. |
| Cheerleaders: hoe meer cheerleaders, hoe groter de kans om tijdens de
kickoff de 'Cheering Fans'-roll te winnen. |
| Starplayers: starplayers zijn bijzondere spelers, die of zelf
ontwikkeld kunnen worden (via leagues en toernooien) of appart
bijgekochte kunnen worden (zie de Bloodbowl standaard starplayer lijst).
Let op, bijgekochte starplayers kunnen geen additionele starplayer
points (SPP's) meer verdienen, zij worden geacht op het hoogtepunt van
hun carriere te zijn. |
| Apothecary: de doktor van het team (let op, elk team mag maar een
apothecary hebben). Eens per match mag een apothecary
| een speler te genezen (inclusief een dode speler) na een
verwonding. Gooi een D6, bij '1' mislukt het, bij 2-6 lukt het. De
speler wordt dan op zijn rug op het betreffende veld gelegd
OF |
| een speler die gewond is geraakt bij een vorige match aan het
begin van de huidige match genezen. |
|
| Wizzards: de team-tovenaar (let op, elk team mag maar een
tovenaar hebben). Eens per wedstrijd mag een tovenaar een toverspreuk
uitspreken (ook tijdens de beurt van de tegenstander). De tovenaar heeft
3 spreuken tot zijn beschikking:
| Fireball: gebruik de ronde fireball template die bij de deadzone
wordt geleverd en leg hem op de plek waar de fireball moet inslaan.
Iedere speler die geheel of gedeeltelijk op de templete staat wordt
geraakt. Gooi voor iedere speler een D6. Als het resultaat hoger is
dan de agility van de speler, dan is de speler knocked down. De
verdere afhandeling geschiedt alsof ze knocked down zijn geraakt met
een 'mighty blow' skill (+1 voor iedere armour en injury
roll). Indien een speler van het spelende team knocked down
gaat, gaat de beurt NIET over, TENZIJ het de speler met de bal
betreft. |
| ZAP!: de toverspreuk veranderd het slachtoffer in een kikker
(toad). Helaas gaat deze spreuk nog al eens fout en wordt een
onschuldige het slachtoffer. De coach wijst het slachtoffer aan en
hij gooit een D6. Is het resultaat 5-6, dan is de spreuk een succes,
bij 1-4 scattered de spreuk 3 x. Komt de spreuk uit op een bezet
veld, dan is die speler het slachtoffer. De spreuk duurt tot de
eerst volgende touchdown of het einde van de helft (wat het eerst
komt).
Een kikker kan geen bal dragen, als de betreffende speler de bal
had, dan scattered hij een keer. Als de bal in zijn vlak komt, dan
hij scattered hij eveneens een keer. Een kikker heeft de volgende
karakteristieken: (ma:3, st:1, ag:4, av4, Dodge, Leap, Stunty) |
| Lighting Bolt Spell: gebruik hiervoor de
'druppel-achtige'-template van Deadzone. De tovenaar staat aan
(tegen) de rand van het speelbord. Leg de template met het smalle
uiteinde tegen de tovenaar aan over het speelbord, plaats figuren op
de template als de template over hun veld loopt. De tovernaar mag
overigens op een willekeurige plek langs de zijlijn geplaatst
worden. Begin met de speler het dichts bij de tovenaar. Gooi
met 2D6 voor iedere speler die op de template staat. Als het
resultaat hoger is dan wordt de speler geraakt. Is het resultaat
gelijk of lager, gooi dan opnieuw voor het volgende model. Zodra een
model geraakt is stopt deze procedure. Het geraakt model krijgt de
volle laag van de vuurbal en de volgende spelers zijn 'safe'. Het
slachtoffer is knocked down en krijgt een armour en injury test (+1
voor beide). Is het slachtoffer lid van het spelende team dan gaat
de beurt NIET over, TENZIJ hij de bal bij zich droeg. |
|
| Overige tovenaars ($$$$$)
| Dwarf Alchemist: later |
| Halfling Master Chef: later |
| Necromancers: later |
|
|
| Additionele factoren
| Team rerolls: het aantal rerolls dat is gekocht |
| Fan factor: het aantal fan-factors dat is gekocht / verdiend |
|
|