BB_undercon
Parent BB_spelregels BB_skills BB_wapens BB_Taktiek BB_Starplayers BB_Q&A BB_links BB_glossary BB_undercon BB_rulings 4th US BB_DungeonBowl BB_Teams BB_catalogue BB_Downloads

 

Parent

Under construction

aanvullende informatie...

Teams en Starplayers

Hieronder volgen een drietal rassen voor het samenstellen van team. Er zijn er uiteraard veel meer (High Elves, Goblins, Dwarfs, Chaos, etc.). Daaronder staan een aantal standaard sterspelers. Ook hier zijn er veel meer van, te meer daar deze ook tijdens leagues e.d. kunnen ontstaan uit 'normale' spelers.  In de laatste paragraaf staan enkele regels die een uitbreiding zijn op een simple team, ondermeer met de aanvullingen van Death Zone

Aanvullende regels Teams 

Een team bestaat normaal gesproken uit maximaal 16 spelers, waarvan er zich 11 op het veld mogen bevinden. Tot dusverre niets nieuws. Ook is aangegeven dat sommige spelers bepaalde skills hebben en met name sterspelers bijzondere eigenschappen hebben. Ook is aangegeven dat de 'echte speler' de titel Coach heeft gekregen. En dat er bij het begin van een match (league) een budget van 1.000.000 goudstukken is. 

Alle spelers moeten zijn aangegeven op het speelrooster. In geval van de toegevoegde regels, gebruik het Deadzone rooster. Het verschil van het orginele BloodBowl rooster en het DeathZone rooster is de toevoeging van:

bulletTeamrating
bulletTreasury
bulletAantal assistent coaches (x 10.000)
bulletAantal Cheer leaders (x 10.000)
bulletAantal Apothecary (x 50.000)
bulletAantal Wizards (tovernaars) (x150.000)

Bovendien zijn bij iedere speler de volgende aspecten meegenomen

bulletInj 
bulletcomp
bullettd
bulletint
bulletcas
bulletmvp
bulletspp

Op de achterkant van de sheet is een invulschema van de resultaten van het team opgenomen (in een tabel met de kopjes Result, Opponent, Score, Casualties for, Casualties against, Gate, Winning, Notes&Highlights)

Echter op deze basis ingredienten kunnen de volgende zaken worden toegevoegd:

bulletAdditioneel personeel
bulletAssistent Coaches: belangrijk voor de kick-off gebeurtenissen: hoe meer AC's, hoe groter de kans om 'brilliant coaching' te winnen. Iedere assistent coach kost 10.000 gp. Iedere afzonderlijke AC moet een eigen functie hebben en als zodanig vermeld staan op de achterkant van het rooster. 
bulletCheerleaders: hoe meer cheerleaders, hoe groter de kans om tijdens de kickoff de 'Cheering Fans'-roll te winnen. 
bulletStarplayers: starplayers zijn bijzondere spelers, die of zelf ontwikkeld kunnen worden (via leagues en toernooien) of appart bijgekochte kunnen worden (zie de Bloodbowl standaard starplayer lijst). Let op, bijgekochte starplayers kunnen geen additionele starplayer points (SPP's) meer verdienen, zij worden geacht op het hoogtepunt van hun carriere te zijn.
bulletApothecary: de doktor van het team (let op, elk team mag maar een apothecary hebben). Eens per match mag een apothecary 
bulleteen speler te genezen (inclusief een dode speler) na een verwonding. Gooi een D6, bij '1' mislukt het, bij 2-6 lukt het. De speler wordt dan op zijn rug op het betreffende veld gelegd
OF
bulleteen speler die gewond is geraakt bij een vorige match aan het begin van de huidige match genezen.
bulletWizzards:  de team-tovenaar (let op, elk team mag maar een tovenaar hebben). Eens per wedstrijd mag een tovenaar een toverspreuk uitspreken (ook tijdens de beurt van de tegenstander). De tovenaar heeft 3 spreuken tot zijn beschikking:
bulletFireball: gebruik de ronde fireball template die bij de deadzone wordt geleverd en leg hem op de plek waar de fireball moet inslaan. Iedere speler die geheel of gedeeltelijk op de templete staat wordt geraakt. Gooi voor iedere speler een D6. Als het resultaat hoger is dan de agility van de speler, dan is de speler knocked down. De verdere afhandeling geschiedt alsof ze knocked down zijn geraakt met een 'mighty blow' skill (+1 voor iedere armour en injury roll).  Indien een speler van het spelende team knocked down gaat, gaat de beurt NIET over, TENZIJ het de speler met de bal betreft.
bulletZAP!: de toverspreuk veranderd het slachtoffer in een kikker (toad). Helaas gaat deze spreuk nog al eens fout en wordt een onschuldige het slachtoffer. De coach wijst het slachtoffer aan en hij gooit een D6. Is het resultaat 5-6, dan is de spreuk een succes, bij 1-4 scattered de spreuk 3 x. Komt de spreuk uit op een bezet veld, dan is die speler het slachtoffer. De spreuk duurt tot de eerst volgende touchdown of het einde van de helft (wat het eerst komt). 
Een kikker kan geen bal dragen, als de betreffende speler de bal had, dan scattered hij een keer. Als de bal in zijn vlak komt, dan hij scattered hij eveneens een keer. Een kikker heeft de volgende karakteristieken: (ma:3, st:1, ag:4, av4, Dodge, Leap, Stunty)
bulletLighting Bolt Spell: gebruik hiervoor de 'druppel-achtige'-template van Deadzone. De tovenaar staat aan (tegen) de rand van het speelbord. Leg de template met het smalle uiteinde tegen de tovenaar aan over het speelbord, plaats figuren op de template als de template over hun veld loopt. De tovernaar mag overigens op een willekeurige plek langs de zijlijn geplaatst worden.  Begin met de speler het dichts bij de tovenaar. Gooi met 2D6 voor iedere speler die op de template staat. Als het resultaat hoger is dan wordt de speler geraakt. Is het resultaat gelijk of lager, gooi dan opnieuw voor het volgende model. Zodra een model geraakt is stopt deze procedure. Het geraakt model krijgt de volle laag van de vuurbal en de volgende spelers zijn 'safe'. Het slachtoffer is knocked down en krijgt een armour en injury test (+1 voor beide). Is het slachtoffer lid van het spelende team dan gaat de beurt NIET over, TENZIJ hij de bal bij zich droeg.  
bulletOverige tovenaars ($$$$$)
bulletDwarf Alchemist: later
bulletHalfling Master Chef: later
bulletNecromancers: later
bulletAdditionele factoren
bulletTeam rerolls: het aantal rerolls dat is gekocht
bulletFan factor: het aantal fan-factors dat is gekocht / verdiend